Taggad

Precis som rubriken säger så är jag taggad. Taggad på att träna, ändra livsstil, göra sånt som är positivt för mig, se en helt ny mig (det finns mycket potential). Jag har sen flera månader nu haft problem och stundvis ont i min högra sätesmuskel. Anldening till varför jag fått problem där vet jag inte, det jag vet är att den högra sätesmuskeln är mindre och plattare; den har tydligen hamnat i något slags viloläge. Med den kunskapen känns det som att träna upp musklerna så mycket som möjligt är det bästa jag kan göra för tillfället! Det tar tid ibland att känna suget efter träning, för mig är det så iaf, men jag vill inte vara rastlös och jag vill inte vara svag, och ännu mer, jag vill inte ha ont i rumpan längre!! Jag är bara 21 år för guds skull!! :D
 
Så, jag borde sluta ett löfte och skriva varje dag vad jag har gjort för daglig aktivitet, men eftersom jag inte gillar löften och lätt får dåligt samvete om jag inte håller dom, så säger jag löst att jag ska försöka skriva vad jag gjort varje dag och kanske också vad jag ätit! :) För med träning kommer ju bra kost! Inget socker eller snabba kolhydrater borde få komma nära mig längre. Giftiga hälsodödande "mat" men åh-så-gott måste tillfälligt helt uteslutas! När jag har en egen kontroll över vad jag äter och kan kontrollera att äta "onyttigheter" i "lagom" mängder, då ska jag göra det. Nu ska jag lägga upp en veckomeny för veckans middagar, och planera träning för varje vecka. En vecka i taget i planering, sedan tar jag var dag som kommer och krigar mot inre demoner och sockermonster. :) 
 
Hmm, får skriva mer om mina smidda planer senare! Nu är det dags att packa träningsväskan och ladda för cirkelfys! Planerar att bli utmattad och kommer säkerligen lida av svår träningsvärk i alla delar av kroppen imorgon. Konstigt att man ser fram emot det! :P Det kanske är känslan av att man känner sig levande när man tränar och när träningsvärken kommer. 
 
Time to go! :) See you soon! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linneakrusbar

"The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse."

RSS 2.0