Jobba. Sova.

God afton!!
En ny vecka har börjat och jag är just i denna stund på mitt jobb, båten. För dom som fortfarande inte vet hur det är att jobba på waxholmsbåtarna, kan jag berätta att man jobbar fler timmar per dag än ett vanligt jobb och har möjlighet (inte bara möjlighet utan man är nästan alltid tvungen) att sova på båten. Det finns hytter med egen dusch och toa i personalområdet för hela besättningen, och på många båtar också ett litet sällskaps område med soffa och tv! Min uppgift som flunk (båtbenämning på mitt arbetsområde) är att ta hand om kafeterian och allt vad det innebär; göra mackor, brygga kaffe, sälja bullar, göra beställningar, städa etc., men även laga lunch och middag till besättningen! Matlagningen är en av de roligaste och bästa arbetsuppgiften enligt mig, dels för att vi har friheten att beställa och laga vilken mat vi vill men också för att jag gillar att laga mat! :)
 
Nog om mitt jobb. Jag tog ett annat litet roligt beslut förra veckan som jag glömde skriva om, nämligen att jag ska sluta sova så länge som jag gör/gjort! Det var en liten aha-upplevelse förra veckan när jag jobbade och var tvungen att gå upp strax efter 6 på morgonen och sov aldrig mer än 8 timmar per natt (blev ca 7 timmar då) och ändå kände mig piggare och med mer energi än när jag jobbade i somras och sov 9 timmar varje natt... Därför ska jag ställa klockan, även när jag är ledig, och se till att det max blir 8,5 timme! Lite svårt att justera när man inte alltid vet hur lång tid det tar att somna, men det optimala är att jag får exakt 8 timmars sömn.
 

En till bild från fotograferingen i fredags! 
 
Tjingeling!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linneakrusbar

"The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse."

RSS 2.0