"Working six to seven.."

Jag har visst låtit bli att blogg på ett tag! Kan tänkas att det är för att jag jobbat en hel del senaste månaden och inte har så mycket roligt att berätta. :P 
 
Så klart är jag på jobbet nu också! Började jobba 5.30 imorse och slutade vid 19 ikväll, vilken tur att det inte är ett normalt jobb och man sover i en egen hytt en våning över där man jobbar! :) Ikväll ligger vi vid Husarö över natten, igår låg vi vid Dragedet på Möja! Andra saker för intresseklubben att anteckna är att jag har varit duktig senaste gångerna jag jobbat själv en vecka och planerat en matsedel för hela veckan! Det är inte så dumt faktiskt, underlättar att ha planeringen när man beställer varor och varje dag när man ska ställa sig vid spisen och börja fixa lunch eller middag! Idag ändrade jag dock min lunchplan, istället för att göra fiskgratäng fick jag en impuls att göra spenatpannkakor (som är både mumsigare och går snabbare att göra!) när jag tog fram spenaten ur frysen till den tänkta fiskgratängen! :) På kvällen blev det sen hamburgare (utan bröd) med massa sallad och grönsaker, coleslaw, guacamole och pommes! 
 
Klockan går fort så här på kvällen efter en lång arbetsdag. Jag har lovat mig själv att släcka (ännu) tidigare ikväll så jag får lite mer sömn! Igår kunde jag inte somna särskilt fort så blev inte många timmars sömn.. :( Ordentlig sömn behövs när man jobbar så länge och går upp så tidigt, eller jag behöver iaf det! Jag är fashinerad av människor som känner sig "utvilade" efter 6 timmar, själv känner jag mig helt förstörd. Svullna ögonlock, rödflammig feber-ansikte, kanske lite huvudvärk och ofta ont i kroppen. 
 
Jag ser fram emot morgondagen. Vi har en rast ganska tidigt på morgonen, 8-10, då det faktiskt passar alldeles utmärkt att ta en löptur, eller joggingtur borde jag säga men det låter ju inte lika kul, då Boda inte är särskilt spännande plats. Det är skönt när man kan utnyttja tiden på ett bra sätt och faktiskt träna lite under jobbveckan! Om jag hade gått och lagt mig då igen så hade jag med säkerhet varit mycket segare och tröttare resten av dagen. Det är så bra när man kommer fram till sådana här saker, att man faktiskt tycker att det är bättre och skönare att gå ut i kalla vädret och springa än att lägga sig och sova 1,5h på morgonen! 
 
Uuuups, nu blev det en bibel om ingenting! :D Hehe! 
 
Så här fint kan det vara en morgon i skärgården! :) Jag gillar utsikten och soluppgångarna när man börjar jobba tidigt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linneakrusbar

"The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse."

RSS 2.0