Upp och ner

September lider mot sitt slut och jag har nu varit sjuk nästan en vecka. Ingen feber eller sängliggande, men en ganska irriterande långdragen förkylning med tjock näsa, slemmig hals, hosta och hes röst. Det hjälpte säkert inte att jag jobbade tre dagar med förkylningen den här veckan, men varför stanna hemma när man orkar jobba och behöver pengarna dessutom!? :)
 
Hur som helst är det suuuupersvårt att diciplinera sig själv när man är sjuk! Ja, jag tycker faktiskt synd om mig själv när jag är sjuk (det är ju ingen annan som gör det så!) och lite extra ynklig blir jag allt! Därför passar sjukmonstret i mig på att övertala mig att glass, godis och cola är jättebra att äta. Där får jag svar på mina egna tankar när det gäller att äta rätt och satsa på hälsosam mat; det spricker alltid när jag blir sjuk. Men ska man försöka se saker positiv har jag lagt märke till ett beteende, eller tankegångar, som jag inte känner igen; nämligen när jag tror jag är sugen på något och vill äta men står och tittar på massor av olika saker (på jobbet då, sötsaker, godis, läsk, mackor etc) och kan inte bestämma mig för något alls. Jag är inte sugen (fast jag är säker på att jag är sugen)! Då när jag låter bli att ta något, då känner jag mig ändå rätt stolt!
 
En annan rätt avgörande faktor för mina svårigheter att bestämma mig och diciplinera mig själv är att jag mår som en berg- och dalbana. Topparna är fler och högre än förut och jag känner mig ändå rätt glad ofta! Men dalarna är fortfarande fler än jag tycker är bra för mitt välmående. Jag vill inte bli ledsen och deprimerad utan anledning flera gånger i månaden, jag vill inte ligga och gråta i en timme utan att veta varför jag känner mig olycklig. Även om dalarna oftast inte håller i hela dagen, så påverkar dom mig väldigt mycket. Dock tror jag inte jag kommer sjunka i botten av mörker, jag har alltid haft en ganska positiv syn på livet och jag är positiv att det kommer bli bättre! Jag måste bara komma till insikt om vad jag vill göra med mitt liv..
 
Men, tills jag hittat det försöker jag underhålla mig själv och göra så mycket jag kan för att må bra (och känna lugnet)! Umgås med mina fina vänner är det bästa jag vet och jag tackar så himla mycket för att jag har så många underbara människor i mitt liv! Ni gör mig glad när jag ser Er! <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linneakrusbar

"The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse."

RSS 2.0