What do you do when life seems pointless and you don't know how to make it better? I don't want to kill myself, that wouldn't make it better either.

Det känns lite som att jag är i ingenmansland. Jag har ingen aning om vart jag är på väg i livet och det gnager hårt inom mig att inte kunna veta vad jag vill eller drömmer om i framtiden. Om jag tyckte det var jobbigt att gå i gymnasiet är det inget mot vad det är att vara i detta mellanting till vuxet liv. Jag tror lite nya perspektiv på livet skulle påverka mig, en AHA-upplevelse eller något annat skulle sitta fint just nu! Förändringar brukar också hjälpa mot ångest, projekt; stora och små håller de med hjärnan igång. Jag försöker trots allt hjälpa mig själv att må bra och det gör jag till stor del när jag träffar kompisar, gör saker, jobbar eller gjort något bra typ rensat garderoben! Jag mår bra då! En annan bra sak som tyder på viss förbättring av mig själv är att jag inte längre gråter och blir helt nedstämd särskilt ofta längre! För några månader sen kunde det hända flera gånger i veckan. Trots det är jag nästan alltid glad med mina vänner omkring mig! Jag tackar också min positiva inställning att jag inte blir så låg att jag tappar livsglädjen.
 
Att kunna skriva om hur jag mår och känner, allt det jobbiga och eländiga jag tänker på, är för mig lite som terapi. Jag vill inte tynga ner någon annan människa med mina bekymmer, och att prata om det när jag är med någon känns ofta inte så relevant just då när man ses. Att prata har heller aldrig varit något av mina starkaste sidor, så jag drar mig lite för att prata om jobbiga saker. Därför skriver jag det istället. Och hoppas att jag kan hjälpa mig själv. 
 
Men som sagt, jag mår bra också och texter som ovan får mig alltid att skratta lite! :) 


Kommentarer
Adrian

Vad bra att saker och ting känns bättre än förut. Hoppas AHA-upplevelsen kommer och fokusera på det som känns bra att göra idag.

Lycka till...

I all välmening och med vänliga hälsningar

/Adrian

Svar: Tack! Jag känner mig fortfarande litet vilsen i själen, men med åren får man väl hoppas man blir klokare och kan leva med vilsenheten om den nu inte skulle bli till klarhet! Om du förstår vad jag menar med det där luddiga.. :)
Är det så att du jobbar som väktare på Åhléns City nu, Adrian? Jag tycker mig ha sett dig där, men är osäker på om det var du..
Krusbär

2012-11-04 @ 22:05:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linneakrusbar

"The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse."

RSS 2.0