Hälsofrågor..

Jag läste precis några av mina gamla inlägg (har ju inte varit särskilt aktiv på bloggen sen årsskiftet) och det slår mig hur lätt man glömmer, eller ja, hur fort saker kan förändras! Jag skriver nästan alltid om kost och hälsa, för djupt inom mig finns en desperat längtan till att vara riktigt hälsosam. Liksom nu och då tänker jag på vad jag äter/inte äter och försöker ändra på mig. Frågan är om jag lär mig nånting utav varje satsning? Jag kan ju snabbt tänka tillbaka på dom senaste åren och konstatera att jag flertalet gånger haft nedåt kurvor då jag stoppat i mig allt jag varit sugen på och bojkottat träningen ganska ofta. Men jag har samtidigt aldrig givit upp helt, det är ju som sagt perioder och dom tar ju slut nån gång. Jag tröttnar på mitt beteende och bestämmer mig för ett nytt! Och det, mina kära vänner, är precis vad jag gjort igen!
 
Så följande är lite av mina tankar just nu.
1. Det blir inte lättare för att man förbjuder sig till saker och ting! Fredag och lördag är tänkt som "morot" för att säga nej till godsaker resten av veckan. Har man något att se fram emot är det lättare att säga nej vid sötsuget!
2. Jag är inte stenhård med maten och mellanmålen. Men jag försöker äta så lite pasta, ris, potatis och bröd som möjligt! Frukt och nötter och te eller kaffe rycker in mellan måltiderna om jag blir hungrig eller sugen.
3. Det är ju en fördel om jag kan träna! Nu när jag var ledig blev det inte så mkt tyvärr, men jag fyllde ju år också!
 
Nej nu måste jag sova! Upp och jobba 6.30 imorgon bitti! ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linneakrusbar

"The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse."

RSS 2.0